“Bedrijven staan te springen om specialisten op het gebied van marketing, communicatie en evenementen”
Wat doet een specialist op het gebied van marketing, communicatie en evenementen?
Stel je eens voor… Een product op de markt zetten dat niet onderdoet voor Coca-Cola of Heineken. Of helpen met het organiseren van de grootste festivals in binnen- en buitenland. Is het jouw droom om zoiets te bereiken? Dan is de opleiding Marketing, Communicatie en Evenementen jou op het lijf geschreven!
Als specialist op het gebied van marketing, communicatie en evenementen kun je twee richtingen op. Als medewerker marketing en communicatie zet je nieuwe producten in de markt. Een belangrijke en uitdagende taak! Daarnaast help je bij het coördineren van reclamecampagnes. Ook stel je marketingplannen op en bedenk je activiteiten (online en offline) om je product onder de aandacht te brengen.
Daarnaast kun je aan de slag als medewerker evenementenorganisatie. Je regelt dan alles rondom een evenement. Denk aan tickets, beveiliging, vervoer en tal van andere voorzieningen. Verder heb je contact met artiesten, stel je draaiboeken op, bewaak je de planning… Een evenement kán niet meer in de soep lopen met zo’n ster achter de schermen!
“Doordat deze opleiding twee profielen heeft, kun je alle kanten op”
De regio als klaslokaal
Écht iets leren… dat doe je in de praktijk. Daarom zien we de regio als jouw klaslokaal. Je voert je projecten dan ook uit bij bedrijven en instellingen in de regio. Daardoor sta je vanaf dag één met beide benen ‘in het vak’ en leer je de praktijk goed kennen. Maar we halen de praktijk ook naar binnen. Je krijgt bijvoorbeeld geregeld les van gastdocenten. Zij kennen de beroepen van nu én de toekomst namelijk als geen ander.
Onze nauwe samenwerking met het regionale bedrijfsleven levert jou veel op. Ons onderwijs sluit altijd perfect aan bij de beroepspraktijk in de directe omgeving. Ook belangrijk: na je opleiding vind je vaak meteen een baan. Niet ver weg, maar ‘gewoon’ bij een bedrijf of instelling om de hoek. Wel zo fijn, toch?
Is deze opleiding iets voor mij?
Natuurlijk wil je graag weten of deze opleiding goed bij je past. Dat weet je natuurlijk nooit zeker, maar bekijk het lijstje hieronder eens. Als je je daarin herkent, is deze opleiding echt iets voor jou.
- Je vindt het heerlijk om creatief bezig te zijn.
- Je kunt goed organiseren.
- Je zet dingen helder op papier.
- Je kunt je goed inleven in je klanten.
- Je werkt graag samen.
Wat zijn de kosten voor deze opleiding?
Natuurlijk wil je ook weten wat een opleiding kost. Klik hier voor de actuele bedragen.
Met welke vooropleiding heb je recht op toelating?
- Vmbo k/g/t, mavo
- Overgangsbewijs 3-4 havo
- Mbo 3
Kennismakingsgesprek en/of studiekeuzeadvies
Wil je een kennismakingsgesprek en/of een studiekeuzeadvies? Geef dit dan aan op je aanmeldformulier. We maken graag tijd vrij om je beter te leren kennen!
Kan ik doorstuderen na deze opleiding?
Na je opleiding kun je op zoek naar een baan. Maar je kunt natuurlijk ook doorstuderen! Als je dat wil, kun je het beste denken aan de volgende opleiding(en).
- Hbo Online Marketing
- Hbo Marketing Management
- Hbo Commerciële Economie
- Hbo Communicatie
Studie in cijfers
Maak een weloverwogen studiekeuze met objectieve informatie over deze opleiding en de arbeidsmarkt. Klik hier voor de laatste informatie.